Kontakt oss

LIBERTY NOW AS

Org nr 822 236 162 MVA

Hovedkontor

Televegen 5,

3802 Bø i Telemark,

Norge

Avdelingskontor

Calle Murillo 30,

03170 Ciudad Quesada Rojales,

Alicante Spania

Nyheter

Nærbutikken Sekken har blitt høyteknologisk: – Teknologien er fantastisk

Nærbutikken Sekken Handelslag åpner nå som en høyteknologisk fjernbetjent butikk. Med RMA-butikkstyring fra Liberty Now, kan kundene nyte utvidede åpningstider og teknologi som gir økt fleksibilitet.

04.10.2024

Fredag 4. oktober 2024 var det bløtkake, taler og feiring på øya Sekken. Mange tok turen for å ønske det nye tilskuddet velkommen. 

– Jeg gleder meg mye til å øke servicegraden 

– Teknologien er fantastisk, og kvaliteten er spektakulær, forteller Vidar Svenning, butikksjef, engasjert. 

Han gleder seg stort til å se effektene, og å yte bedre service til øya. 

– Om noen har glemt rømmen til tacoen er det ingen problem, de kan bare svippe innom her, sier han med et glimt i øyet. 

– Fra spøk til alvor, jeg gleder meg mye til å øke servicegraden. Det er veldig kjekt, og er grunnen til alt vi gjør, forklarer Vidar. 

En stor nasjonal undersøkelse bekrefter det Vidar forteller; kundetilfredsheten er vesentlig høyere i butikker med RMA-teknologi enn i tradisjonelle butikker.

Monterte utstyret i butikken selv 

Nærbutikken Sekken Handelslag har i stor grad montert systemet til Liberty Now selv. 

– Alt jeg kan si er «wow». Bruksanvisningen for å montere systemet er så detaljert at man nesten ikke kan gjøre feil, forteller Vidar. 

CDO i Liberty Now, Einar Uvsløkk, er glad for å høre at monteringen har gått knirkefritt. 

– Med relevant erfaring, slik som styreleder Ole Petter Gisetstad har, kan man gjøre mye selv. Det er hyggelig å høre at installasjonsveiledningen er enkel å følge. Det et bevis på hvor langt vi har kommet med å gjøre høyteknologiske løsninger tilgjengelige, sier Einar.

Kjærkommen mulighet 

– Denne teknologien er en kjærkommen mulighet for oss, sier butikksjefen. 

Nå kan kundene nyte en utvidet åpningstid, hvor de selv enkelt kan låse seg inn i butikken og handle på selvbetjente kasser. Dersom de trenger hjelp, er betjeningen tilgjengelig fjernstyrt. 

– Jeg er veldig glad for å kunne tilby kundene våre en utvidet åpningstid, samtidig som vi kan se positive effekter driftsmessig, forklarer han.

Både de ansatte og kundene vil oppleve mer frihet og fleksibilitet. Da Vidar lærte om teknologien, visste han fort at dette er viktig for butikker som Nærbutikken Sekken Handelslag.

Takknemlig for Merkur-programmet 

I år 2000 gikk 150 fastboende på øya Sekken sammen for å skape Sekken Handelslag. Med nærmere 4000 dugnadstimer sto butikken klar til å brukes. Nå, 24 år senere, åpner de på nytt – men denne gangen som høyteknologisk. 

Nærbutikken Sekken Handelslag har fått støtte fra Merkur-programmet, noe butikksjef Vidar er svært takknemlig for. Merkur-programmet sikrer distriktene tilgang til nærbutikker av god kvalitet. 

– Det er likevel ikke bare kapitalen som er fantastisk, men også den kursvirksomheten de har. De har også skapt et fellesskap som er veldig godt for oss butikkeiere, forteller han. 

Han ønsker å gi Merkur-programmet og de flinke menneskene som jobber der en klapp på skuldra. Han er takknemlig for det fellesskapet programmet har skapt. 

– Det er veldig fint å kunne sparre med andre i samme situasjon som oss. 

– Det er en fantastisk arena som Merkur skal ha ære for, legger han til.

Kommunikasjon, Liberty Now

Ida Amalea Furseth